„CZYTAMY rodzinne historie” – zgłoszenia do jutra
Zachęcając dzieci do aktywnego kontaktu z literaturą, dajemy im szansę przeżycia niezapomnianych przygód, rozwijania wyobraźni i zdobywania wiedzy. Aby tak mogło się stać, dzieci potrzebują jednak dorosłych przewodników – rodziców, nauczycieli, bibliotekarzy – którzy zarażają pasją do czytania, ale też wspierają i motywują podczas czytelniczych wyzwań.
Uczestnictwo w programie „CZYTAMY rodzinne historie” zapewni uczniom wartościową zabawę, która będzie zarówno przyjemna, jak i kształcąca – da im możliwość lepszego zrozumienia historii swojej rodziny i tego, kim są, a także odkrycia przyjemności płynącej z czytania i pracy zespołowej.
Do udziału w projekcie zachęcamy wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej pracujących z pierwszoklasistami, którzy chcą pokazywać swoim uczniom mądre i piękne książki, a zarazem szukają inspiracji do kreatywnego wykorzystania czytanych opowieści w ramach szkolnych zajęć.
Jak działa program?
- Nauczyciel prowadzący pierwszą klasę zgłasza się do projektu za pomocą formularza dostępnego na stronie projektu. Na zgłoszenia czekamy do 15 maja 2024 r.
- Po rejestracji nauczyciel otrzymuje drogą mailową pakiet materiałów, w tym: wyzwania (scenariusze zajęć) do zrealizowania z uczniami, motywatory, dyplomy oraz plakietkę informującą o udziale szkoły w programie.
- Jeśli nauczyciel zrealizuje przynajmniej 4 z 9 wyzwań i udokumentuje to zdjęciami, może wziąć z klasą udział w konkursie i starać się o książkowe nagrody dla swoich uczniów.
Szczegółowe informacje o programie, jego regulamin oraz formularz do zapisów znajdują się na stronie „CZYTAMY rodzinne historie”.
Więcej inspiracji do tego, jak pracować z książką Wnuczka antykwariusza oraz jak rozpalać w uczniach miłość do czytania, czeka na Was w towarzyszącym programowi cyklu webinarów z dr Małgorzatą Swędrowską „Pierwszak jako odkrywca książek”. Spotykamy się co wtorek o godz. 18:00 na profilu kampanii „Mała książka – wielki człowiek” na Facebooku.