Promocja czytelnictwa 2025
Pytania i odpowiedzi
Zakładanie konta i logowanie
Dla prawidłowego złożenia wniosku obowiązkowe jest założenie indywidualnego konta w Systemie Obsługi Programów (SOP), dostępnym pod adresem: www.sopprogramy.mkidn.gov.pl. Zaleca się by indywidualne konto SOP było założone i aktywowane przez wnioskodawcę co najmniej na 36 godzin przed terminem zamknięcia naboru do danego programu.
1. Proszę sprawdzić folder SPAM.
2. Proszę poczekać minimum 2-3 godziny, zazwyczaj e-mail powinien dotrzeć w ciągu kilkunastu sekund, ale zdarza się, że trwa to dłużej – nawet kilka godzin.
3. Istnieje możliwość, że w adresie e-mail, jaki został podany podczas rejestracji był błąd (np. literówka).
4. Jeśli upłynęło więcej niż 24 godziny od próby założenia konta, proszę spróbować ponownie i upewnić się, czy adres e-mail podany przy zakładaniu konta jest poprawny.
5. Konto, które nie zostało aktywowane w ciągu 24 godzin od założenia w systemie SOP – wygasa.
Można wtedy założyć nowe konto na ten sam numer NIP lub PESEL.
Upłynęło więcej niż 24 godziny od próby założenia konta. Proszę spróbować założyć konto
ponownie.
Dla prawidłowego złożenia wniosku obowiązkowe jest założenie indywidualnego konta w
Systemie Obsługi Programów (SOP), pod adresem: https://sopproqramy.mkidn.qov.pl
SOP to nowy system, każde konto musi być utworzone na nowo.
Należy poczekać 24 godziny. Jeśli w tym czasie konto nie zostanie potwierdzone poprzez kliknięcie na link wysłany na wskazany przy zakładaniu konta adres e-mail, zostanie ono automatycznie usunięte. Będzie więc możliwe ponowne założenie konta, tym razem na poprawny adres e-mail.
Nie ma takiej możliwości. Konto wnioskodawcy jest przypisane do jednego adresu e-mail, natomiast w każdym składanym wniosku można podać inną osobę odpowiedzialną za dany wniosek.
Dostęp do danych
W systemie SOP nie ma danych dotyczących wniosków złożonych w latach ubiegłych.
W przypadku gdy ktoś realizował zadanie w 2024 roku (niezależnie czy był to wniosek złożony w 2024, czy też projekt wieloletni, którego realizacja obejmowała rok 2024), wniosek na to zadanie powinien być dostępny w systemie roGrant.
Dane wnioskodawcy oraz wnioski z lat ubiegłych nie zostały przeniesione do SOP, a dotychczasowe hasła nie działają. Należy utworzyć nowe konto w SOP i składać wnioski do nowych
naborów do Programów MKiDN.
Wypełnianie wniosku
Proszę zalogować się powtórnie, system powinien po chwili zadziałać ponownie.
Proszę zalogować się powtórnie, system powinien po chwili zadziałać poprawnie.
Jeśli w formularzu wniosku do konkretnego Programu pojawia się napis „nie dotyczy”, oznacza to brak konieczności wypełnienia danego pola lub sekcji.
W zakładce Szczegóły wniosku proszę wybrać przycisk POBIERZ WERSJĘ PDF
Klikając w prawy dolny róg każdego pola tekstowego i przesuwając kursor w dół można poszerzyć pole tekstowe.
Przeglądarka blokuje czytanie JavaScript. W zależności od przeglądarki trzeba odblokować JavaScript w Ustawieniach witryn.
To poprawne dzia łanie, wniosek nie przewiduje mo ż liwoś ci wprowadzania kwot innych, niż podane w pełnych złotych.
Brak możliwości przejścia do kolejnej sekcji przy wypełnianiu wniosku oznacza, że nie wszystkie wymagane pola zostały uzupełnione lub zostały uzupełnione z błędami. Naciśnij przycisk na dole Sprawdź, wówczas system wyświetli listę błędów lub skieruje do błędnie wypełnionego pola.
Załącznik nie może przekraczać 1 MB. Proszę skompresować załączany plik.
Potwierdzeniem złożenia wniosku do wybranego Programu jest otrzymanie wiadomości e-mail z adresu mkidn@hostlab.com.pl o treści: „Uprzejmie informujemy, że wniosek do Programu KiDN został złożony w systemie SOP pod nr …”
Wycofanie wniosku
1. Po wejściu w Szczegóły wniosku proszę wybrać przycisk WYCOFAJ WNIOSEK oraz PRZYWRÓĆ WERSJĘ ROBOCZĄ.
2. UWAGA! Wycofany wniosek wciąż wlicza się do limitu wniosków w programie!
3. Po przywróceniu wersji roboczej można wniosek wysłać ponownie.
Nabór został już zamknięty i wycofanie wniosku jest niemożliwe.
Status wniosku
Status wersji roboczej oznacza wniosek w trakcie wypełniania. Wniosek o tym statusie nie został złożony w naborze.
Wniosek ma nadany numer, a na adres e-mail wnioskodawcy, podany w czasie rejestracji przyszła informacja z potwierdzeniem otrzymania wniosku przez MKiDN.
Po naciśnięciu klawisza wycofaj wniosek i potwierdzeniu komendy, wniosek zostaje wycofany z SOP. W trakcie naboru można go poprawić i wysłać ponownie. Wniosek wycofany wlicza się do limitu wniosków w danym Programie.
Po rozstrzygnięciu naboru oznacza to, że wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania.
Po rozstrzygnięciu naboru oznacza, że wniosek nie został zakwalifikowany do dofinansowania. Proszę sprawdzić oceny w zakładce Szczegóły wniosku.