Non stop – literatura polska za granicą
O programie
Celem programu jest promocja twórczości literackiej i artystycznej polskich autorów i autorek oraz przekładów ich dzieł. Zapraszamy do kontaktu pisarzy i pisarki, poetki i poetów, ilustratorów i ilustratorki, tłumaczy i tłumaczki oraz instytucje zainteresowane zorganizowaniem wydarzeń z ich udziałem za granicami Polski, a także wydawnictwa i agencje.
Jak aplikować?
Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń drogą mailową na adres targi@instytutksiazki.pl. Prosimy o zamieszczenie nazwy „Non stop – literatura polska za granicą” w nagłówku maila. W wiadomości należy zawrzeć następujące informacje:
- jakiego twórcy/twórczyni dotyczy zgłoszenie – kto miałby brać udział w wyjeździe;
- nazwę i termin wydarzenia;
- najważniejsze informacje o inicjatywie (np. o organizatorze, planowanych innych uczestnikach);
- wnioskowaną kwotę (na podstawie oszacowanych kosztów, np. podróży).
Jeśli wniosek składa sam autor/autorka, należy dołączyć również zaproszenie od organizatora wydarzenia. Wnioski można przysyłać przez cały rok, na bieżąco, nie później jednak niż na dwa miesiące przed datą wyjazdu.
Zgłoszenia rozpatrywane są na bieżąco. Przeciętny czas udzielenia informacji zwrotnej wynosi około dwa tygodnie. W przypadku decyzji pozytywnej, formalności i tryb udzielania wsparcia ustalane są indywidualnie w porozumieniu z wnioskodawcą.
Wyjazdy wydawców i agentów
- celem jest wsparcie zabiegów wnioskodawcy o sprzedaż praw do książek reprezentowanych przezeń polskich autorów/autorek;
- wypełniony formularz (zob. Materiały do pobrania), zawierający opis planowanego przedsięwzięcia, należy przesłać na adres targi@instytutksiazki.pl (prosimy o zamieszczenie nazwy „Non stop – literatura polska za granicą” w nagłówku maila).
Wnioski można składać przez cały rok, na bieżąco, nie później jednak niż na dwa miesiące przed datą rozpoczęcia wydarzenia. Podczas ich rozpatrywania pod uwagę będą brane: charakter wydarzenia i jego zasięg, potencjał planowanych działań i ich znaczenie dla popularyzacji polskiej literatury za granicą, wpisywanie się działań w aktualną strategię działań Instytutu Książki, bieżące możliwości finansowe i organizacyjne Instytutu.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, formuła i tryb udzielenia dofinansowania zostaną omówione indywidualnie. Przeciętny czas udzielenia informacji zwrotnej wynosi około trzy tygodnie.
Dofinansowanie wypłacane będzie po odbyciu podróży na podstawie raportu z działań zrealizowanych podczas wyjazdu. W roku 2025 przyjmuje się, że wydawca/agent może otrzymać dofinansowanie na jeden wyjazd w roku.
Materiały do pobrania
Kontakt
