Ruszył portal dla niezależnych autorów Rozpisani.pl

17.07.2014

Nowa oferta self-publishingu w Grupie PWN to coś dla tych, którzy chcieliby wydać książkę na własną rękę. Dzięki Rozpisanym.pl mogą skorzystać m.in. z profesjonalnej redakcji, korekty, druku, konwersji na ebooka czy promocji. Zyskują także dostęp do szerokiej dystrybucji – m.in. Amazon, Empik, Ravelo, Merlin, Gandalf. Kalkulator usług, który jest częścią serwisu, pozwala im w szybki sposób obliczyć koszty wydania książki. Portal dostarcza także przydatnych informacji (np. jak pisać czy promować własną twórczość) oraz nowinek z rynku wydawniczego.


Książkę można wydać już w ciągu sześciu tygodni. W formule self-publishingu autorzy zyskują również większą niezależność. Zachowują prawa autorskie do swojej twórczości, kontrolę nad zawartością i projektem książki, decydują o jej cenie. Mogą wydać każdy nakład, a w zależności od wyników sprzedaży zlecać dodruk kolejnych. Nawet przy niedużej liczbie wydrukowanych egzemplarzy, ich książka może znaleźć się na półce w księgarni. Atutem oferty jest też atrakcyjne honorarium – znacznie wyższe niż w tradycyjnych kontraktach wydawniczych – oraz stały dostęp do wyników sprzedaży i prosty system comiesięcznych rozliczeń.

Unikatową w skali rynku częścią oferty self-publishingu portalu Rozpisani.pl są usługi marketingowe dla autora, wspierające sprzedaż jego książki. Self-publisher może skorzystać z doradztwa w zakresie działań promocyjnych, pomocy w dotarciu do zainteresowanych tematem dziennikarzy czy blogerów. Może także zlecić przygotowanie materiałów prasowych i reklamowych, czy zorganizowanie spotkania autorskiego.

Self-publishing to popularny dziś na świecie sposób, dzięki któremu autor może sam wydać swoją twórczość. Zachodnie serwisy, takie jak Lulu.com, Authorhouse.com czy CreateSpace.com, doczekały się wielu bestsellerów wydanych w tej formule. Od kwietnia br. brytyjski dziennik „The Guardian” raz w miesiącu nagradza najlepszych autorów-wydawców. Redakcja uznała, że self-publishing jest obecnie jednym z najważniejszych trendów na rynku wydawniczym. Z kolei w czerwcu brytyjski oddział Nielsen Book ogłosił self-publishingowy boom. W 2013 roku rynek książek wydawanych w tym modelu w Wielkiej Brytanii wzrósł o blisko 79 proc. Najchętniej publikowana w tej formule jest beletrystyka – zwłaszcza thrillery i fantasy. Sporo wydaje się też książek dla dzieci. Steve Bohem, dyrektor ds. badań Nielsen Book, przewiduje, że rynek książek self-publishingowych nadal będzie rosnąć, co spowoduje, że coraz więcej autorów zdecyduje się wydać książkę w ten sposób. Jednocześnie obserwuje, że brytyjscy autorzy-wydawcy weszli już na stałe do literackiego mainstreamu.

Na szerokie wody rynku wydawniczego chce wprowadzić swoich autorów również Grupa PWN. Szansę na zostanie rynkowym bestsellerem ma wydany w ramach self-publishingu poradnik „Emerytura nie jest Ci potrzebna” Jacka Borowiaka. W ciągu pół roku sprzedał się w blisko trzech tysiącach egzemplarzy. Ponadto jak dotąd na polskim rynku nie było kompleksowej usługi self-publishingu. Zarówno w świadomości potencjalnych klientów, jak i w ofercie wielu firm funkcjonuje on głównie jako możliwość wydania e-booka. Grupa PWN jest największym wydawnictwem na rynku, która zapewnia taką ofertę i docelowo planuje zostać liderem w tym obszarze.


Wraz z oficjalną premierą portalu Rozpisani.pl ruszyła kampania marketingowa. Będzie realizowana głównie w prasie, Internecie oraz podczas eventów. W działaniach wykorzystywana jest postać pisarza Jana Rozpisanego. Przygotowały je Grupa PWN i jej spółka OSDW Azymut we współpracy m.in. ze Studiem Melon.  

/informacja nadesłana/