Dialog 10/2014

#

Język bogów i władców. Michał Bajer. Grace Passô i Grupo Espanca! Samir Yazbek. Mário Bartolotto


SPIS TREŚCI

Samo-krytyka
Boris Buden Krytyka poza kryzysem – kryzys poza krytyką, przeł. Anna Dzierzgowska

Wynurzenia
Pedro Pereira Kumulacja jest dobrem

Producenci iluzji
Michał Rusinek Cóż po retoryce w teatrze?
Michał Bajer Mówca Ajasa
Rodzenie się przekonania – rozmowa z Michałem Bajerem
Jacek Kopciński Ajas, cień Ajasa

Język bogów i władców
Piotr Morawski Klasycyzm jako ucieczka
Piotr Olkusz Absolutyzm i akademia

Po bandzie
Marek Beylin Jak czcić władzę

Scena brazylijska
Grace Passô i Grupo Estanca! Międzynarodowy Kongres Strachu, przeł. Dorota Kwinta
André Luís Gomes Hybrydyczna dramaturgia. Przypadek Brazylii, przeł. Aleksandra Krakówka
Samir Yazbek Wywiad, przeł. Marta Machowska-Dias
Paola Secchin Braga Brazylia tysiąca tańców, przeł. Piotr Olkusz
Mário Bortolotto Ogrójec, przeł. Wojciech Charchalis

Odcisk instytucji
Joris Janssens Włóż wtyczkę i graj, przeł. Agata Zawrzykraj
Paweł Płoski, Albo próby, albo obsada

W książkach
Ewa Guderian-Czaplińska Jerzy Koenig: to nie takie proste

Dejmek
Kazimierz Dejmek Wiadomości o mojej pracy w Teatrze Narodowym

Nawozy sztuczne
Tadeusz Nyczek Jan Sebastian Peszek

Varia
Piotr Morawski Konteksty: performans jako wyzysk

NOWE SZTUKI
Ibrahim Amir Die Ehre
Xavier Daugreilh Mensonges d’états – opération fortitude
Maria Wojtyszko Koniec świata w Deer’s Hill City  

Powrót