Teatr 7-8/2017

#

SPIS TREŚCI:

TEMAT Z OKŁADKI
absolwenci
Na walizkach - z Magdaleną Koleśnik, Heleną Radzikowską, Radomirem Rospondkiem, Leną Schimscheiner, Julianem Świeżewskim, Jędrzejem Wieleckim i Konradem Wosikiem rozmawia Jacek Wakar
Monika Wąsik Po staremu, a jednak na nowo. XXXV Festiwal Szkot Teatralnych w Łodzi
Niech żyje kicz i sentymentalizm! - z Mariuszem Grzegorzkiem rozmawia Monika Pilch
Szukanie przestrzeni dla siebie - z Marcinem Brzozowskim rozmawia Monika Wąsik
Adam Karol Drozdowski Wydział wysokiego ryzyka

LUDZIE
Marian Opania
Czy starość może być atrakcyjna?
- z Marianem Opanią rozmawia Michał Smolis
Florian Zeller
Kalina Zalewska Ojciec odchodzi
Jan Duszyński
Komponowanie muzyki teatralnej to improwizacja - z Janem Duszyńskim rozmawia Michał Zdunik

PRZESTRZENIE TEATRU
Leśmian i teatr
Anna Kuligowska-Korzeniewska Leśmiana „teatr stylizowany". Teoria i praktyka
Dariusz Pachocki Szlachetna patyna, czyli Bolesława Leśmiana myśli o teatrze
praca aktora nad rolą
Robert Jarociński Z punktu widzenia kreta. Praca nad rolą w „Hamlecie" Jerzego Grzegorzewskiego [2]
remiksów ciąg dalszy
Adam Karol Drozdowski Ucieczka z archiwum
haitańskie opętania
Monika Bułaj Haiti, lustro Afryki

PO PREMIERZE
Dominik Gac Chochołowi nie ulec, WESELE Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
Jacek Wakar Na osi czasu, Z BIEGIEM LAT, Z BIEGIEM ONI [GDZIE JEST PEPI] Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Henryk Mazurkiewicz Ja, czyli Nikt, PANNA NIKT Wrocławski Teatr Współczesny
Michał Kasperowicz Śmierć wyzwala, ZBRODNIA I KARA Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
Datryk Kenckl Noce i dne pola i groby, NOCE I DNIE. TOM VI:NIE WIEM. O CZYM JEST JUTRO Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego
Dominika Bremer W przyszłości, TRZYSIOSTRY Scena Pokój w Krakowie
noty o przedstawieniach

PRZEGLĄD
teatr i muzeum
Katarzyna Niedurny Opowieść o Starym Teatrze. Muzeum Interaktywne Centrum Edukacji Teatralnej przy Narodowym Starym Teatrze w Krakowie
zagranica
Aneta Pawlak Kunstkamera Barona Samedi, FAUST Volksbuhne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie
Iwona Uberman Bliskość raju i piekła, Die Vernichtung Konzert Theater Bern
Natalia Staszczak-Prufer Farsa z Gombrowicza, czyli Iwona była mężczyzną, YVONNE, PRINZESSIN VON BURGUND Hessisches Landestheater w Marburgu
Karolina Matuszewska Wesele u Litwinów, Wesele Oskara Korśunovo teatras w Wilnie

film
Henryk Mazurkiewicz Pływajmy po chrześcijańsku!, Uczeń Kiriłła Sieriebriennikowa

festiwale
Katarzyna Tokarska-Stangret Głusi, nie głuchoniemi, LII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt" w Szczecinie
Magdalena Hasiuk Z teatrem na wolność, IV Ogólnopolski Konkurs Więziennej Twórczości Teatralnej w Poznaniu
Alicja Muller Spotkanie czy konflikt? XIV Festiwal Kalejdoskop w Białymstoku, V Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie

CZYTELNIA
sztuka przekładu
Jean Racine Berenika [fragment]
Antoni Libera Nowy przekład„Bereniki"
książki
Waldemar Rażniak Wizyta w księgarni, albo czym może być aktorstwo
Monika Rogowska-Stangret Kobiecość: wielopiętrowa powierzchnia
Agata Łuksza GLAMOUR, KOBIECOŚĆ, WIDOWISKO. AKTORKA JAKO PRZEDMIOT POŻĄDANIA
Jacek Cieślak Aktor Kafkowski
SEKSMISJA I INNE MOJE MISJE. OLGIERD ŁUKASZEWICZ W ROZMOWIE Z TOMASZEM MIŁKOWSKIM
Agata Wittchen-Barełkowska Anatomia Austrii
Monika Muskała MIĘDZY „PLACEM BOHATERÓW" A „RECHNITZ". AUSTRIACKIE ROZLICZENIA
Piotr Dobrowolski Ożywić archiwum, Andrew Quick The wooster group. Brulion
Szymon Kazimierczak Włączyć off, „nietak!t" nr i i 2-3/2016

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
Jacek Kopciński
Listy polecone
Marek Kochan
Forum

Powrót