Teatr 7-8/2014

#

Chwała, męczeństwo i śmierć piosenki aktorskiej. Masłowska: Dobrze, gdy sztuka angażuje różnych ludzi, a nie tylko wybranych. Majchrzak: Udało mi się zarazić moich studentów niechęcią do kłamstwa.

SPIS TREŚCI:

TEMAT Z OKŁADKI
Masłowska w teatrze
Dramatyczne DNA – z Dorotą Masłowską rozmawia Jacek Cieślak
Anna Szymonik Chipsy, iPhone i czary z Lidla
JAK ZOSTAŁAM WIEDŹMĄ Teatr Studio w Warszawie
refleksy sezonu
Kalina Zalewska O czym myśli polski teatr
Jacek Cieślak Molier nasz kapitalistyczny
Ryszard Ostapski Aktorstwo doby dzisiejszej
Szymon Kazimierczak Ony na widowni

LUDZIE
Kto ma mieć pomysły? Jerzego Koeniga
Pomysł, czyli namysł – rozmawiają Małgorzata Piekutowa, Jacek Kopciński, Wojciech Majcherek, Paweł Płoski i Paweł Sztarbowski
Jacek Wakar Testament mimo woli
muzyka teatralna Wojciecha Kilara
Maryna Over Jeśli nie słucham muzyki, słucham słowa
zawód – choreograf
Bez choreografa ani rusz – z Maćko Prusakiem rozmawia Jacek Cieślak
Dialog ciała – z Leszkiem Bzdylem rozmawia Szymon Kazimierczak

PRZESTRZENIE TEATRU
krótka historia PPA
Jolanta Kowalska Chwała, męczeństwo i śmierć piosenki aktorskiej
polski taniec teatralny
Jadwiga Majewska Henryk Tomaszewski – u teatralnego źródła tańca w Polsce

PO PREMIERZE
Szymon Kazimierczak Nic śmiesznego
REWIZOR Teatr Powszechny w Warszawie
Jacek Cieślak Klątwa pychy
KRÓL LEAR Teatr Polski w Warszawie
Joanna Puzyna-Chojka Wyspa-laboratorium
WYSPA MARIVAUX Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Scena Kameralna w Sopocie
Mateusz Węgrzyn Żywot Stefci
TRĘDOWATA Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy
noty o przedstawieniach

250 LAT TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE
Mapa teatru publicznego: Pomorze i Kujawy

PRZEGLĄD
opera
Dorota Kozińska Rycerz nieistniejący
LOHENGRIN Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
scena impro
Maciej Buchwald Na tropach impro w Chicago
dyplomy
Adam Karol Drozdowski Wyprawy wojenne
PANCERNI AT w Białymstoku, ODYSEJE 2014 PWST we Wrocławiu
Kamila Łapicka Donkiszoteria
SZKICE Z DOSTOJEWSKIEGO AT w Warszawie
Artysta musi poruszać – z Krzysztofem Majchrzakiem rozmawia Patryk Kencki
ECCE HOMO!!! AT w Warszawie
Monika Wasilewska Dyplom kołem się toczy
KOŁO KWINTOWEFRAGMENTY PWST w Krakowie
festiwale
Paweł Stangret Poprewolucja
XLIX Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie
Regina Lissowska Pogranicza
II Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie
Piotr Sobierski Eksperyment w duchu tradycji
XXXV Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
Mikołaj Sokołowski Obywatelska dekonstrukcja
II Torino Fringe Festival w Turynie
zagranica
Iwona Uberman Bieg świata
EINSTEIN ON THE BEACH Roberta Wilsona

CZYTELNIA
opowieść o Jerzym Jarockim
Robert Jarocki O Jurku prawie wszystko. Gomułka się wściekł
książki
Ewa Wąchocka Dramat polski w czterech odsłonach
seria DRAMAT POLSKI. REAKTYWACJA
Paweł Płoski Natura badacza
Zbigniew Osiński SPOTKANIA Z JERZYM GROTOWSKIM. NOTATKI, LISTY, STUDIUM
Marianna Lis Opisać niewidoczne
Marta Steiner CHIŃSKI TEATR „XIQU”. INTERPRETACJA ANTROPOLOGICZNA
Patryk Kencki Molier dla szkół średnich
Tomasz Łubieński MOLIER NASZ WSPÓŁCZESNY
Magdalena Przyborowska A słowo ciałem się stało…
PORTRET AKTORA. EIN SCHAUSPIELERPORTRÄT
Paweł Stangret Pojedynek syntezy z analizą
Krystyna Ruta-Rutkowska POLSKA TRADYCJA METADRAMATU. WYBRANE ZAGADNIENIA
noty o książkach

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
Rafał Węgrzyniak
Paweł Wodziński
Zyta Rudzka
Krzysztof Rutkowski
Forum

Powrót