Teatr 4/2014

#

Majdan to sposób myślenia - apele, świadectwa, rozmowy. Kevin Spacey w Old Vic w Londynie. Mrożek w lustrze pisarzy


SPIS TREŚCI

TEMAT Z OKŁADKI
Ukraina, Majdan 2013/2014
Neda Neżdana Majdan jako system antywirusowy
Wiktor Sobijanski Artystyczna kronika Euromajdanu
Niebiańska Sotnia – z Hanną Wesełowską, Nadiją Sokołenko i Wiktorem Sobijanskim rozmawiają Jacek Kopciński i Paweł Wodziński

LUDZIE
Kevin Spacey w Old Vic
Joanna Derkaczew House of Stars
Jestem dzieckiem nocy – z Mariuszem Grzegorzkiem rozmawia Michał Smolis
Zygmunt Hübner
Kalina Zalewska „Spiskowcy” – o metodach tajnej policji i sumieniu
Andrzej Żurowski
Paweł Kozłowski Sztuka konkretyzacji

PRZESTRZENIE TEATRU
Mrożek w lustrze pisarzy
Tomasz Bocheński Figura natręta w późnych dramatach Witkacego i Mrożka
Jerzy Wójcicki „Dramat układasz”. Dramaturgia Mrożka jako próba wyzwolenia od własnego odbicia

PO PREMIERZE
Daria Kubisiak Estetyka kiczu
WOYZECK Stary Teatr w Krakowie
Kalina Zalewska Nowa Blanche
TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM Teatr Ateneum w Warszawie
Maciej Woźniak Witajcie w Rosji
MERYLIN MONGOŁ Teatr Ateneum w Warszawie
Jacek Cieślak Religijna międzynarodówka fundamentalistów
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
noty o przedstawieniach

PRZEGLĄD
mapa teatralna Europy: Teatr Niemiecki w Timișoarze
Anna Szymonik Rumuńskie niziny i niemiecki teatr
lalki
Halina Waszkiel „Balladyna” jako terapia teatralna
BALLADYNA Olega Żiugżdy
performatywność androidów
Patryk Kencki Refleksje bladawca o teatrze robotycznym

CZYTELNIA
opowieść o Jerzym Jarockim
Robert Jarocki O Jurku prawie wszystko
Szekspir w przekładach Piotra Kamińskiego
Marek Troszyński Ile Shakespeare’a w Szekspirze?
Aneta Pawlak FraFra. Zapiski z lektury
Robin Detje CASTORF. PROWOKACJA DLA ZASADY
Piotr Dobrowolski Piękni ludzie, smutne opowieści
NIE WIDZĘ PIĘKNA W ŚWIECIE BEZ CZŁOWIEKA. O TEATRZE JANA LAUWERSA I NEEDCOMPANY

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
Rafał Węgrzyniak
Zyta Rudzka
Krzysztof Rutkowski
Forum
Rozmaitości

Powrót