Teatr 11/2013

#

The Four Seasons Restaurant Romea Castellucciego. O Jurku prawie wszystko - pierwszy odcinek opowieści biograficznej o Jerzym Jarockim. Instytut, czyli centrum społecznościowe - pierwszy felieton Pawła Wodzińskiego


SPIS TREŚCI

TEMAT Z OKŁADKI
polskie musicale
Piotr Sobierski Szatański plan Kościelniaka
MISTRZ I MAŁGORZATA Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu
Marcin Zawada Cztery pory roku
CHŁOPI Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

WYDARZENIE
Romeo Castellucci
Ewa Partyga „Nie opuszczaj mnie…”
THE FOUR SEASONS RESTAURANT  Societas Raffaello Sanzio

LUDZIE
Nagroda im. Aleksandra Zelwerowicza
Jolanta Kowalska Bonaszewski, czyli Konrada życie po życiu
Filozof i poeta – z Lukasem Bärfussem rozmawia Iwona Uberman
Barbara Osterloff Andrzej Sadowski – scenograf i mistrz

PRZESTRZENIE TEATRU
wielkie role: Zapasiewicz
Maryna Over Pan Cogito, refleksje nad współbrzmieniem poety i aktora
Muzeum Teatralne – debata
Dorota Buchwald Narratorium
Jakie muzeum? (Jan Ołdakowski, Jarosław Trybuś, MKiDN)
jak eksponować teatr
Joanna Stacewicz-Podfilipska Ślady po (nie)obecnym
Od pisuaru do pantografu – rozmowa o przedmiotach w teatrze Jerzego Grzegorzewskiego
Izabela Tomczyk Labirynty Białoszewskiego

PO PREMIERZE
Jarosław Cymerman Skuta lodem nowoczesność
LÓD Teatr Provisorium w Lublinie
Jacek Cieślak Zeppelin w stolicy żużla
KAZIMIERZ I KAROLINA Teatr Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze
Jacek Wakar Anatomia szaleństwa
CZAROWNICE Z SALEM Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Szymon Kazimierczak Za trzydzieści kopiejek
ZAĆMIENIE Teatr Zagłębia w Sosnowcu
Joanna Tomaszewska Delimitacja granic teatru
ANTYHONA Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
noty o przedstawieniach

PRZEGLĄD
mapa teatralna
Kalina Zalewska Światła na Teatr Zagłębia
festiwale
Katarzyna Flader-Rzeszowska Dwa nurty – dwa teatry
Festival d'Avignon
Jan Nowak Międzynarodowa arena
Avignon OFF

CZYTELNIA
opowieść o Jerzym Jarockim
Robert Jarocki O Jurku prawie wszystko
premiera książki
Edward Krasiński Arnold Szyfman. Dyrektor w labiryncie teatru
Piotr Dobrowolski Antymesjasz. Romeo Castellucci i dekonstrukcja idei
Dorota Semenowicz TO NIE JEST OBRAZ. ROMEO CASTELLUCCI I SOCIETAS RAFAELLO SANZIO
Iga Kruk Źródło jest w sieci
WWW.ZRODLATEATRU.PL Mirosława Kocura

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
Rafał Węgrzyniak
Paweł Wodziński
Zyta Rudzka
Krzysztof Rutkowski
Forum
Rozmaitości

Powrót