Teatr 9/2013

#

Najlepsi w sezonie - głosy krytyków. Rozmowy z Clausem Peymannem i Andreą Breth. Portrety: Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Krzysztof Dracz


SPIS TREŚCI

PODSUMOWANIE SEZONU
Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2012/2013
Paweł Płoski Sezon 2012/2013 oczami krytyków
Ostatni sezon w regionach
Kalina Zalewska Niedowiara

LUDZIE
Nagroda im. Aleksandra Zelwerowicza
Czekam na komedię – z Małgorzatą Hajewską-Krzysztofik rozmawia Jacek Cieślak
Jolanta Kowalska Dracz, czyli podróż do roli, której nie było
niemieccy reżyserzy
Uczynić autora słyszalnym – z Andreą Breth rozmawia Janusz Majcherek
Teatr jest zawsze wywrotowy – z Clausem Peymannem rozmawia Iwona Uberman

PRZESTRZENIE TEATRU
teatr festiwalowy
Piotr Olkusz Lokalny protest w czasach koprodukowania globalnego sukcesu

PO PREMIERZE
Szymon Kazimierczak Seks w wielkim mieście
KABARET WARSZAWSKI Nowy Teatr w Warszawie
Joanna Tomaszewska Dym bez ognia
BEZIMIENNE DZIEŁO Teatr Narodowy w Warszawie
Rafał Węgrzyniak Geometra K. i pięć kobiet
ZAMEK Wrocławski Teatr Współczesny
Magdalena Hasiuk Miłość w czasach zarazy
ROMEO I JULIA Teatr Powszechny w Warszawie
Wanda Świątkowska Teatralny maraton w Starym
BYĆ JAK STEVE JOBS, BITWA WARSZAWSKA 1920, WANDA Narodowy Stary Teatr w Krakowie

PRZEGLĄD
Spotkanie Teatrów Narodowych
Michał Mazera Nie, to sen chyba…
KSIĄZĘ HOMBURG Burgtheater w Wiedniu
Iwona Uberman Powrót do Hansa Fallady
KAŻDY UMIERA W SAMOTNOŚCI Thalia Theater w Hamburgu
Magdalena Zych Taneczna polifonia kontrastów
V Gdański Festiwal Tańca

CZYTELNIA
Małgorzata Leyko Dramat przeoczonej dekady
TRANS/FORMACJA. DRAMAT POLSKI PO 1989 ROKU. ANTOLOGIA
Paweł Płoski Teatralna odwilż – kilka intensywnych lat
Maria Napiontkowa TEATR POLSKIEGO PAŹDZIERNIKA
Dominika Sulej Syn Kronosa
Witold Gombrowicz KRONOS

Powrót