Teatr 7-8/2013

#

Maciej Nowak – trendsetter na urzędzie. Teatr staropolski – reaktywacja. Rockowe mitologie w teatrze.


SPIS TREŚCI

TEMAT Z OKŁADKI
10 lat Instytutu Teatralnego
Trendsetter na urzędzie – z Maciejem Nowakiem rozmawiają Jacek Kopciński, Paweł Płoski i Kalina Zalewska
Wojciech Majcherek Mistrz Fior
IT. Subiektywny słownik re(d)akcyjny

LUDZIE
Historia jest lepszym pisarzem niż ja – z Györgyem Spiró rozmawia Paweł Płoski
Paweł Priażko
Olga Szakina Innowator
Aktorstwo to pewnego rodzaju klaunada – z Michałem Grudzińskim rozmawia Agata Berełkowska
220. rocznica urodzin Aleksandra Fredry
Poruszać się wierszem – z Janem Englertem rozmawia Michał Smolis
The Tiger Lillies
Mateusz Żurawski Freak Show

PRZESTRZENIE TEATRU
teatr staropolski – reaktywacja
Staropolski eksperyment – z Piotrem Cieplakiem, Wolfgangiem Niklausem i Michałem Zadarą rozmawia Patryk Kenecki
Jacek Kopciński Haczyk, czyli hermeneutyka cudu
Katarzyna Flader-Rzeszowska Kryptoteologia w Teatrze Śmierci Kantora
ostatni spektakl w getcie warszawskim
Maryna Over Lekcja umierania Janusza Korczaka
rockowe mitologie
Adam Karol Drozdowski Kim jesteś, gwiazdorze?

PO PREMIERZE
Małgorzata Piekutowa Dwa razy „Zemsta”
ZEMSTA Teatr Polski w Warszawie, ZEMSTA Och-Teatr w Warszawie
Szymon Spichalski Polowanie na wątrobę
WICHROWE WZGÓRZA Teatr Studio w Warszawie
Jarosław Zalesiński Gra w relacje
AMATORKI Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Grzegorz Kondrasiuk Martwi, cyniczni, zniewoleni
BYŁ SOBIE POLAK, POLAK, POLAK I DIABEŁ Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie
Bartłomiej Miernik Bogowie pośród ludzi
BALLADYNY I ROMANSE Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi
Jolanta Kowalska Abba w laboratorium dźwięku
MOJA ABBA Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu
Karolina Leszczyńska O starości inaczej?
ROMANTYCY Teatr Dramatyczny w Warszawie
Kalina Zalewska Mężczyźni o miłości
LOVE Cieszyńskie Studium Teatralne, RACHATŁUKUM Teatr Studio w Warszawie
noty o przedstawieniach

PRZEGLĄD
opera
Dorota Kozińska Teatr ludzi umarłych
QUDSJA ZAHER Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
festiwale
Anna Sobieska „Da! Da! Da!”, czyli camp i strategie subwersywne we współczesnym teatrze rosyjskim
Festiwal „Da! Da! Da!” w Warszawie
Piotr Grzymisławski Zabawy w teatr
VI Międzynarodowy Festiwal Sztuk Współczesnych Dla Dzieci i Młodzieży „Kon-Teksty” w Poznaniu
Artur Duda Idzie młodzież
II Festiwal Debiutantów „Pierwszy Kontakt” w Toruniu
Barbara Świąder Pokaż mi nową Biblię
IV Koszalińskie Konfrontacje Młodych „m-teatr”
zagranica
Konrad Zieliński Teatr na wygnaniu
TRASH CUISINE Białoruski Wolny Teatr
Justyna Biernat Wezwanie Abrahama
iTMOi (IN THE MIND OF IGOR) Akram Khan Company
Kamila Paprocka Dziwne słowo – “projekt”
Anna Szymonik Stare obrazy ożywają
Zofia Smolarska Know-HAU
wakacje teatralne
Marek Karpiński Stopa wody pod sceną

CZYTELNIA
Marek Piekut Elektra moczy nogi. Z powodu książki Tomasza Mościckiego
Tomasz Mościcki TEATR WARSZAWY 1944-1945. KRONIKA
Halina Waszkiel Teatr i polityka
György Spiró IKSOWIE
Małgorzata Grzegorzewska Scena, szafot, stos
SZEKSPIR. TEORIA LANCASTERSKA – DOMYSŁY I FAKTY red. Tomasz Kowalski, Krzysztof Kozłowski
Piotr Morawski Tekst poza kontekstem
Patryk Kencki INSPIRACJE STAROTEATAMENTOWE W DRAMACIE POLSKIEGO RENESANSU (1545-1625)
noty o książkach

FELIETONY/STAŁE RUBRYKI
Rafał Węgrzyniak
Zyta Rudzka
Krzysztof Rutkowski
Forum
Rozmaitości

Powrót