Klasyka: Reaktywacja

#

Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii Klasyka: Reaktywacja i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i partnerów medialnych. 


Tego lata chcemy zachęcić do promowania wydanych ostatnio w Polsce pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych – nawet jeśli szerzej dotąd nieznanych polskiemu czytelnikowi. Te książki, pierwotnie publikowane od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego, czytane po latach okazują się świeże i zaskakująco aktualne.

Lista dziesięciu proponowanych tytułów wydanych w ostatnim roku zostanie stworzona przez zespół księgarzy i krytyków w składzie:

„Gazeta Wyborcza" (Łukasz Grzymisławski, Juliusz Kurkiewicz)
Program 3 PR (Jerzy Sosnowski)
Instytut Książki (Izabella Kaluta, Szymon Kloska)
Czuły Barbarzyńca (Tomasz Brzozowski)
Księgarnia Tajne Komplety (Karol Pęcherz)
Księgarnia Firmin (Viola Wojda)

Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii Klasyka: Reaktywacja i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i partnerów medialnych.  

Kampania Księgarniana odbędzie się w księgarniach w całym kraju, a także podczas dużych imprez kulturalnych.

Klasyka: Reaktywacja ma podkreślić, że księgarnie są miejscem najbardziej sprzyjającym odkryciom literackim, a to za sprawą księgarzy, których wybory, wiedza i doświadczenie sprawiają, że miejsce ich pracy jest czymś więcej niż sklepem.

Przyłączenie się do kampanii jest proste. Po pierwsze, należy do nas napisać (na adres biuro@instytutksiazki.pl). Po otrzymaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia księgarnia staje się uczestnikiem kampanii, co oznacza że przez 10 tygodni trwania akcji (od 1 lipca 2015 do 13 września):

    1. posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy
    2. otrzymuje druki towarzyszące kampanii
    3. otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów

Lista tytułów ogłoszona zostanie wkrótce na stronach Instytutu Książki. Do zgłoszonych księgarni dostarczymy druki reklamujące wybrane tytuły. Ekspozycja wybranych książek ma się rozpocząć 1 lipca. Czekamy też na Państwa pomysły innych działań promocyjnych. Świadomi tego, że odpowiednia ekspozycja czy inne podejmowane działania mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami, pozyskaliśmy środki, które pozwolą nam w tych kosztach partycypować – o ich przyznaniu decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Zainteresowane księgarnie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń na adres biuro@instytutksiazki.pl

Partnerem akcji jest „Gazeta Wyborcza".

Kampania Księgarniana jest częścią międzynarodowego Programu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury.

Powrót