Czworo i kości

Kazimierz Szymeczko
Czworo i kości
  • Literatura
    Łódź, 2011
    128 stron
    150x210 mm
    ISBN 978-83-7672-128-6

Jedna z niewielu polskich powieści młodzieżowych poruszających tematykę gier fabularnych i gier komputerowych. Główni bohaterowie, uczniowie pierwszej licealnej, tworzą zgraną czwórkę przyjaciół, zapalonych graczy RPG. Są sympatyczni, często ze sobą rozmawiają i wspierają się w trudniejszych chwilach. Może dlatego to im właśnie wychowawca sugeruje, by wciągnęli do paczki fana gier komputerowych... Niestety, fikcyjny świat RPG dla chłopca od dawna już żyjacego w wirtualnej rzeczywistości okazuje się prawie śmiertelną pułapką. Bohaterowie muszą nagle zmierzyć się z ciężarem poczucia winy, a także zastanowić nad wpływem gier wyobraźni na inne sfery życia. Dodatkowym atutem tej ciekawej powieści obyczajowej są inteligentne, dowcipne dialogi oraz znakomicie pokazana, nareszcie pozytywna, relacja matki i dorastającego syna.


NOMINACJA LITERACKA KSIĄŻKA ROKU 2011